پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت ششم آذرماه

انتشار: 1398-09-12 11:26:24
دسته‌بندی: اخبار
پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت ششم آذرماه

به نام خداوند لوح و قلم                       حقیقت نگار وجود و عدم

ستایش زیبنده خدایی است که دانشرا مایه حیات دل‏ها، روشن کننده دیدگان و نیروبخش جان ها قرار داده و تکریم، شایسته ی رسولی است که فضیلت علم آموزی زگهواره تا ملکوت را برای انسان ها به ارمغان آورده است.

در عصر کنونی، با الهام گیری از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سایر اسناد فرادستی، رسالت تحقق عدالت آموزشی از طریق بهره مندی هوشمندانه  از فناوری های  نوین صورت می گیرد  و در  این راستا آموزش از راه دور ظرفیتی، برای تحقق اهداف والای کسب علم و فضلیت و زمینه ساز بازگشت بازماندگان ازتحصیل به چرخه ی آموزش به شمار می رود .

مدارس آموزش از راه دور طی سال های اخیر به ویژه در دولت تدبیر وامید با شعار  « آموزش آسان ، با کیفیت ، همیشه و همه جا و برای همه »در جهت فرصت های برابر یادگیری و رفع محرومیت ها، پوشش حداکثری تحصیلی و ایجاد ‌شوق یادگیری گام های موثری برداشته اند. آﻣﻮزش از راه دور صرفنظر از همه محدودیت ها ی بازدارنده به عنوان یک شیوه آﻣﻮزﺷﯽ با از ﻣﯿﺎن ﺑﺮداﺷﺘﻦ ﻣﻮاﻧﻊ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یادگیری را با بهترین شکل ممکن می تواند در دانش آموزان و فراگیران نهادینه نماید.

    در  سالی که مزّین به نام  "رونق تولید" شده و در ششم آذرماه سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دو،  ضمن تبریک و گرامیداشت این  روز ارزشمند،  امید است موسسان این مدارس با همراهی مدیران و معلمان گرانقدر،  برای اعتلای آرمان های تعلیم و تربیت اسلامی به ویژه عدالت آموزشی و شیوه های نوین آموزشی ، فردایی روشن را برای مشتاقان علم و ادب ترسیم کنند و مسئولان آموزش و پرورش نیز با استفاده از این فرصت مغتنم همراهی و همکاری شایسته ای برای خدمات رسانی مطلوب به دانش آموزان عزیز معمول نمایند.

 

محسن حاجی میرزایی

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی